Које друштвене мреже одговарају вашој е-трговини?

Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Yelp и на десетине још: има толико социјалних медијских платформи.
Које би требало да користи ваша компанија?

Ако продајете средство за чишћење одвода, да ли ваша компанија треба да буде присутна на Pinterest? Ако сте музичар у рок бенду, да ли вам треба лична LinkedIn страница? Многе компаније поставе ово питање: “На којим друштвеним медијима треба да будемо присутни?” и пречесто њихов одговор је “Пријавите се на све њих.”

Али вероватно узалуд улажете напор да будете присутни на местима која неће допринети ништа вашем послу.

То не значи да сваки посао треба да прати одређену класификацију јер не постоји. Питање је шта покушавате да постигнете? Да ли покушавате да учествују у разговору са надом да ће вас купци пратити? Или покушавате да будете још прецизнији тако што ће те допрети до људи који помињу проблеме које ваш производ или услугу решава? Шта год да је случај, постоји друштвена мрежа за то са релевантном корисничком базом.

Facebook, свакако

Пре него што узмемо у обзир примарне друштвене мреже, препоручујем једну ствар: Facebook. Без обзира на све, у 99 одсто случаја вашој компанији треба Facebook страница. Чак и ако немате Б2C (пословање између предузећа и потрошача) пословање или имате веома ограничену интеракцију са публиком, важно је да имате Facebook страницу.

Facebook је кориснички алат, поглед у културу ваше компаније, као и место да људи деле своја искуства са вашим брендом. Из тих разлога, морате бити присутни. Ако не постоји директна веза до ваше компаније то може буквално да спречи некога да је разматра.

Процена популарних мрежа

Да прегледамо друге популарне мреже.

LinkedIn је друштвена мрежа за професионалце. То не значи да је ”од одела за одела”, али дефинитивно постоји јасан смисао пословања на овој друштвеној мрежи. Ако имате B2B (пословање између предузећа) производ или услугу која се ослања на умрежавању или нешто слично, треба да будете на LinkedInLinkedIn такође нуди рекламе, али оне су прилично скупе – 5 долара по клику. Можете, уместо тога, постићи добар домет само стварањем квалитетног садржаја на страници ваше организације.

Twitter је за непосредне разговоре. То је такође ефикасно средство за кориснички сервис и један од главних разлога зашто се користи – то је брз начин да ступите у контакт са брендом. Међутим, слично као са Facebook-ом, лако је видети да ли треба да избегавате бренд јер нема присуство или је то једносмерно комуницирање бескорисних новости, а без одговора. Ако желите да будете на Twitter-у, идите до краја. Одговорите када вас неко спомене, чак и ако је љут, јер на сваких 10 срећних одговора долази најмање пет мање срећних.

Pinterest је за инспирацију. Мало је предузећа која не би имала користи од Pinterest-а. Чак су и бетонске цеви присутне на овој мрежи. Ко би то помислио? Али, то сумира читаву премису Pinterest-а. То је место где се људи инспиришу разним стварима које их обично не би инспирисале.

Think concrete piping is boring? This Pinterest page shows how to use concrete piping for innovative construction projects.

YouTube је дом за видео снимке. То је под обавезним ако имате производ или услугу којој треба објашњење. Као Facebook, YouTube готово да морате да имате. Већина производи имају потребу за објашњењем и ту YouTube може помоћи. Поред видео снимака о производу, YouTube је добро место да прикажете културу своје компаније. Који је бољи начин да представите своје пословање потенцијалним запосленима или клијентима него да им омогућите да га погледају?

Yelp је бонус. Ако ваш посао има физичко присуство, потребна вам је Yelp страница. Поред тога што има користи од локалних претраживача, Yelp је место где потрошачи остављају и читају коментаре укључујући и за ваш тип производа и услуга.

Како одабрати?

Разумљиво је да желите да ваша компанија буде присутна на свим главним друштвеним мрежама. Али то вас може коштати времена и напора које бисте боље могли да усмерите на неколико одабраних релевантних мрежа. Ако се фокусирате на те социјалне мреже, вероватно ћете добити много више од њих.

Велике компаније са огромним маркетиншким кампањама могу да потроше велике суме новца да би се појавиле на свим друштвеним мрежама. Али углавном су мање компаније те које су често најкреативније. Оне имају ограничене буџете па се усмеравају на одређене мреже.

source : practicalecommerce.com