Како да без улагања новца промовишете свој “startup”

Сваки почетак је тежак. Иако је “startup-ova” све више, многи предузетници кубуре због недостатка времена. Млади бизнисмени су неретко у ситуацији да за своју фирму морају све да раде сами.Од вођења профила на друштвеним медијима, до прављења маркетиншког плана и анимирања инвеститора, све је на једном човеку, а он је углавном без већих средстава. Стога свима који су довољно храбри да покрену сопствени бизнис нудимо неколико практичних савета како да без новца подигну кредибилитет, повећају видљивост и прошире посао.

Учествујте на такмичењима

Радите то често и од самог почетка. Тестирајте свој “pič”. На овај начин ћете повећати видљивост, а може се десити да привучете и инвеститоре. Након искуства са продавањем сопствене приче другима успећете да свој пословни пројекат полако доведете до савршенства. Имаћете јасније дефинисане циљеве, прогнозе, мисију и визију.

Користите LinkedIn

Немојте покушавати да свој бизнис продате путем LinkedIn-а. Ваши постови на овој мрежи би требало да буду информативног и образовног карактера. Слање нежељене поште (спемовање) на LinkedIn-у никоме није донело резултате. Информишите публику о могућностима решавања њихових проблема и о предностима коришћења производа или услуге које сте развили, о вашим истраживањима и о промишљању проблема везаних за њихово поље интересовања. На овај начин ћете постепено градити репутацију експерата.

Блогујте редовно

Поједини wеб сајтови на блогу објављују текстове свакодневно, док већина нове садржаје избацује једном недељно. Више активности је добро, али је редовно постовање без премца. Изаберите образац и држите га се. Немојте прекидати, јер ћете временом навићи ваше пратиоце када могу да очекују нове текстова. Морате наставити да испуњавате њихова очекивања.

Да размрдате ствари, можете остварити сарадњу с другим блоговима, делити, односно преузимати и уступати садржаје. Такође можете позвати друге блогере да вашем сајту допринесу релевантним садржајем. Ова пракса такође унапређује кредибилитет.

Развијте стратегију на друштвеним медијима

Као што је случај са блоговањем, морате бити доследни и у појављивању на друштвеним мрежема. Када немате нов, квалитетан материјал, рециклирајте стари садржај са блогова повезивањем са новим текстовима и дељењем свега тога на друштвеним мрежама. Позовите друге да код вас деле свој садржај.

Пратите коментаре и одговарајте на туђе постове. Не пропуштајте прилику да покажете своје знање из бранше тако што ћете одговарати на дилеме других корисника и несебично делити савете кад год и где год је то могуће.

Укључите позиве на акцију

На крају крајева, све што радите – радите због свог бизниса. Не будите нападни у нуђењу своје услуге или производа, већ дискретно тражите и-мејл адресу потенцијалног клијента, тако што ћете му заузврат понудити неко знање.

Креирање квалитетног садржаја одузима време. Најбољи начин да истрајете у томе јесте следеће – обучите се за community менаџера или менаџера дигиталних медија. Ако желите да постанете успешан предузетник, не потцењујте моћ друштвених медија и тежину сваке речи коју напишете на свом или компанијском профилу на Facebook– у.

 

Извор: Курир