• B2B (eng. Business to Business): пословање између предузећа
      • B2C (eng. Business-to-Consumer) – пословање између предузећа и потрошача
      • B2G (eng. Business-to-Government) је пословни модел у којем предузећа продају производе, услуге или информације државним органима или агенцијама. B2G се такође односи и на маркетинг у јавном сектору.
      • База података – организован скуп повезаних информација
      • Блог – интернет дневник или друге редовно ажуриране информације/мишљења која на интернету објављује појединац или организација.
      • CPC (цена по клику, eng. Cost Per Click) је износ који оглашивач плаћа пружаоцу услуга претраживања интернета или другим интернет издавачима сваки пут кад посетилац кликне на линк у склопу приказаног огласа.
      • CPI (цена по приказу, eng. Cost Per Impression) односи се на износ који је оглашивач пристао да плати за 1.000 приказа одређеног огласа.
      • CRM (управљање односима са купцима, eng. Customer Relationship Management) – свеобухватан приступ развоју и одржавању дугорочних односа са купцима
      • Дигитални потпис – дигитални потпис је електронски еквивалент ручног потписа који се користи за одобрење идентитета пошиљаоца поруке или особе која потписује документ, којим се, према потреби, гарантује да је оригинални садржај поруке или документ који се шаље непромењен.
      • DMS (систем за управљање документацијом, eng. Document Management System) – систем за чување, каталогизацију и претраживање докумената у електронском облику.
      • Друштвена мрежа – интернет услуга која помаже људима да развију односе на основу заједничких интереса (нпр. пријатељство, пословни контакти) – примери су Facebook, Twitter, Google+ и (за пословно умрежавање) LinkedIn.
      • E-пословање – сви електронски алати/методи који подржавају пословне активности предузећа (било шта, од мобилних телефона до потпуно функционалних интернет страница).
      • ERP (планирање пословних ресурса, eng. Enterprise Resource Planning) –свеобухватан електронски систем који се користи за управљање информацијама о организацији (нпр. материјали, производи/услуге, запослени) како би испоручивали производе и/или услуге.
      • E-трговина – све активности везане уз електронске трансакције између организације и купца/корисника, нпр. купопродаја путем интернета.
      • Firewall –систем који штити податке појединца или организације од неовлашћеног приступа особа са стране.
      • Хардвер – физички предмети који подржавају е-пословање (нпр. рачунари, интернет сервери, каблови).
      • ICT (информацијска и комуникацијска технологија, eng. information and communication technology) – софтвер, хардвер и комуникацијски системи који подржавају е-пословање
      • Интернет – глобални систем међусобно повезаних рачунарских мрежа које су повезане низом електронских, бежичних и оптичких мрежних технологија које служе корисницима широм света.
      • Информатички облак значи да су ваши програми и подаци сачувани на интернет серверима („облак”), а не на вашем рачунару или канцеларијском серверу.
      • Маркетинг путем друштвених медија односи се на технике којима се путем друштвених мрежа и апликација шири свест о робним маркама или рекламирају поједини производи.
      • Мобилна е-трговина (м-трговина) је појам који описује купопродају путем интернета при којој се користе бежични електронски уређаји попут таблета, мобилног телефона или преносних рачунара.
      • Мобилно плаћање односи се на услуге плаћања које се обављају према финансијским прописима путем мобилног уређаја.
      • Квалификовани електронски потпис регулисан је Законом о електронском потпису. Ако је израђен у складу с одредбама Закона, има исту правну снагу и замењује својеручни потпис и отисак печата. Потпуно замењује потпис на папиру. Његовим коришћењем уз аутентичност и интегритет осигуравате и валидност документа, а то значи да пошиљалац не може оповргнути, односно порећи потписано.
      • Отворени код (енг. Open Source) је филозофија која промовише бесплатан приступ и дистрибуцију готовог производа, обично софтвера или програма, иако се може проширити и на имплементацију и дизајн других предмета.
      • Претраживачи – алати за једноставан приступ интернет страницама (нпр. Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome)
      • QR код (енг. Quick Response Code) је баркод или оптичка ознака која се може очитати електронским уређајем, која садржи податке о предмету на којем се налази.
      • SCM (управљање ланцем набаве, енг. Supply Chain Management) – координисање свих активности набавке предузећа од његових добављача до купаца.
      • SЕМ (оглашавање на претраживачама, енг. Search Engine Marketing) је процес у којем се користи неколико метода за повећање видљивости и изложености робне марке, производа или услуге на тржишту. Механизми SЕМ-а укључују оптимизацију претраживача (SЕО), друштвене мреже, аукције, оглашавање плаћањем по клику (pay-per-click – PPC), контекстуално оглашавање, плаћено укључивање у резултате претраживања, геомапирање, AdSense и AdWords, као и различите медијске формате, попут YouTube-а и геоспецифичног маркетинга, нпр. Foursquare.
      • SЕО (оптимизација претраживача, енг. Search Engine Optimisation) – техника која олакшава корисницима претраживача проналажење ваших интернет страница.
      • Сервер – уређај на којем се налазе и са којег су доступне интернет странице
      • Софтвер – инструкције које управљају рачунарским системима, у облику програма (нпр. Word, Excel).
      • Spyware је инфилтрацијски софтвер који тајно прати кориснике без њиховог знања. Може омогућити хакеру долазак у посед осетљивих информација.
      • Претраживачи – интернетске странице које се користе за претраживање информација на светској мрежи употребом кључних речи.
      • URL (universal resource locator): низ знакова који служи као интернет адреса (на пример, http://www.eposlovanje.biz).
      • Вирални маркетинг – процес у којем појединци преносе маркетиншке поруке једни другима (интернет верзија маркетинга „усменом предајом”).
      • VOIP (eng. Voice Over IP) – технологија за телефонске позиве путем Интернета, по правилу јефтинија од класичних телефонских позива (Skype је најпознатији пример програма који се темељи на VOIP технологији).
      • World Wide Web (светска мрежа, енгл. скр. WWW) – најраспрострањенији систем за објављивање информација на интернету којем се приступа путем претраживача.
Партнери
Предстојећи догађаји
Видео
Галерија

Priče o uspehu

U prethodnih pet godina stranica je bez plaćene rekame skupila preko 26.000 lajkova i pratilaca. To mi omogućava besplatnu reklamu koja ide bas onima koji su naći konzumenti. Na stranici objavljujem obavećtenja o novim modelima, i to mi je posebno korisno jer mnoge žene rade i nemaju vremena da često dolaze u radnju. Na ovaj način, one tačno znaju kada treba da dođu u radnju. Tako štedimo i njihovo slobodno vreme, što one izuzetno cene.

Danijela BiškupLILU cipele

Као медијска агенција И издавачка кућа која функционише дуги низ година на домаћем и регионалном тржишту, слободно могу да кажем да смо учесници између две ере пословања, пре и сада за време дигиталне ере пословања.
Помоћу великог броја алата тј. механизама који су намењени скоро за све делатности и сегменте пословања данас смо у могућности да радимо ефикасније, брже и прецизније за разлику од ранијег периода.
Веома битна чињеница је да су сви потребни алати за дигитално пословање пођеднако доступни како компанијама тако и појединцима, и ако их користимо на прави начин успех пословања је загарантован.

Владимир БрандаликGSM ADVERTISING