Промет глобалне е-трговине порастао је за 24,0% и достигао $1,943 милијарди у 2014. години

Глобална B2C е-трговина робе и услугама је наставила да значајно расте у 2014. години. Стварна стопа раста износила је 24%, што је у складу са претходним годинама. Као резултат тога, B2C продаја је достигла $1,943 мијијарди. За 2015. годину, очекује се значајан пад стопе раста B2C е-трговине, како тржиште постаје све зрелије. Међутим, она ће и даље расти двоцифреним бројем (око 16%), што резултира прометом од неких $2,251 милијарди.

Oви подаци долазе из новог глобалног Извештаја Б2Ц е-трговине за 2015, који је направљен од стране еCommerce Фондације, у сарадњи са eCommerce Europe и GfK. Поред њих, извештај су помогли GlobalCollect | Ingenico.

“Још један занимљив алат за мерење значаја Б2Ц е-трговине на светском нивоу је удео електронске трговине у бруто домаћем производу (БДП)”, каже Јориј Аврам, директор Фондације еCommerce. “У 2014. години 2,64% БДП-а у свету је потрошено на набавку роба и услуга на мрежи. На први поглед, ово не изгледа много, али овај удео је порастао за више од 100% од 2010. То указује на огроман раст B2C е-трговине у последњих неколико година.”

map_1

Слика 1: Промет B2C е-трговине, раст и тржишни удео по региону

Као и претходне године, регион Азија-Пацифик је био највеће тржиште е-трговине на свету у 2014. Укупан промет B2C е-трговине износио $770 милијарди, што је више него у Европи ($567 милијарди) и Северној Америци ($522.9 милијарди). Тржиште B2C е-трговине у Азија-Пацифику је чак и проширио јаз и тренутно расте много брже од осталих региона. У 2014. години је тржиште је порасло за 44.3%, у односу на 13.9% у Европи и 12.2% у Северној Америци.

Ове велике разлике су занимљиве, нарочито када је у питању продор Интернета у региону. Док је у развијеним регионима Европе и Северне Америке око 75% становништва повезан са Интернетом, само 39% од грађана азијско-пацифичког региона има приступ Интернету. У комбинацији са повећањем дохотка по глави становника и побољшањем малопродајне инфраструктуре, очекује се још већи пораст промета B2C е-трговине у региону Азија-Пацифик у блиској будућности.

map_2

Source: GfK

Упркос слабим продором Интернета, Азија-Пацифик и даље има највећи број е-купаца. То је зато што више од половине светске популације живи у овом региону. Укупно, 523.1 милиона грађана у азијско-пацифичком региону су купили робу и/или услуге путем Интернета. У Европи, тај број је износио 273,9 милиона е-купаца а у Северној Америци 195,5 милиона.

Американци највећи потрошачи на Интернету

Што се тиче просечне потрошње по е-купцу, Северна Америка је јасно у вођству. У просеку, потрошач из Северне Америке је потрошио $2.674 на мрежи у 2014. години, у поређењу са $2.070 у Европи и $1.472 у азијско-пацифичком региону. Међутим, Азија-Пацифик затвара јаз – просечна потрошња по е-купцу је порасла за више од 26% прошле године, наспрам једноцифреног раста у друга два региона.

Кина повећала вођство

“Добре перформансе е-трговине у азијско-пацифичком региону су настале углавном због ослобођеног тржишта кинеске е-трговине”, каже Аврам. “Онлајн промет овог гиганта е-трговине је порастао за 63.8% прошле године, и достигао $538.1 милијарди. Уз то, она је повећала вођство над америчким тржиштем е-трговине које је порасло за 11.7% на $ 482.7 милијарди.”

Иза ова два главна тржишта, Велика Британија је на трећем месту, са прометом B2C е-трговине од $169 милијарди. Ипак, у смислу просечне потрошње по е-купцу, Велика Британија је на првом месту. У 2014., сваки британски е-купац је у просеку потрошио $4.082. Амерички онлајн купци су на другом месту са $2.888, затим Французи са $ 2.126. Кина помало заостаје, али са износом од $1.703, просечна потрошња по е-купцу је повећана за више од 55% у 2014. години. Као резултат тога, Кина и овде затвара јаз.

source : www.ecommerce-europe.eu