Шта просечни Европљани купују онлајн, а шта Срби?

Mastercard истраживање потрошача, спроведено у 23 земље у оквиру Европске економске заједнице (ЕЕЗ), показало је да је сваки четврти Европљанин куповао производе или услуге путем интернета бар једном недељно у 2016. години. За Британце је, на пример, онлајн куповина редовна недељна активност (41%), а за њима следе Ирци (32%) и Немци (30%), док са друге стране, Финци (17%), Естонци и Данци са по 16% немају устаљену навику онлајн куповине на недељном нивоу.

Ствари које људи највише купују разликују се од земље до земље, а најпопуларнија категорија у онлајн куповини на недељном нивоу су одећа и обућа и просек за ЕЕЗ је 48%, затим следи куповина карата (34%), електронски уређаји (33%) и књиге (31%).

Регионални тренд показује да су Финска (31%), Шведска и Норвешка (22%) једине земље у којима више од петине онлајн купаца учествује у онлајн коцкању.

Страх од преваре је главни разлог зашто људи не купују онлајн у свим земљама где је истраживање обављено. Тај страх је посебно изражен у земљама као што су Грчка (71%) и Шпанија (64%), а најмање је изражен у Данској (46%). Истраживање је показало и да Европљани најчешће купују на веб сајтовима у сопственим земљама, а главни разлог нису неповерење или бриге око сигурности, већ доступност добрих опција.

Србија није била обухваћена овим истраживањем, али је у септембру 2016. спроведено локално Master Index Србија истраживање које је показало да активни корисници картица у Србији годишње обављају 13 онлајн трансакција у просеку, што указује да има простора за унапређење у овом сегменту. Срби на интернету најчешће купују одећу и обућу (44%) и електронику (33%), док 18% испитаника плаћа своје рачуне онлајн.

Извор: www.telegraf.rs/Tanjug