Када ћемо плаћати мобилним телефоном?

До 2020. у ЕУ безконтактне картице на ПОС уређајима. На глобалном нивоу ужурбано се стварају предуслови за овај начин коришћења телефона

ГОТОВО сваки аспекат наших живота данас у мањој или већој мери укључује и мобилни телефон. Зато није изненађујућа чињеница да се свет модерне трговине, заједно са финансијским институцијама, окреће мобилној платформи као примарном каналу према крајњим клијентима. Уз већ познате функције мобилне платформе у трговини, као што су разне loyality апликације и истраживање жељеног производа, оно што дефинитивно можемо препознати као следећи корак је плаћање.

На глобалном нивоу ужурбано се стварају предуслови за овај начин коришћења телефона. Најбитнију улогу у томе игра чињеница да се данас плаћање коришћењем мобилних уређаја ослања заправо на већ постојећу проверену технологију прихватања безконтактних картица, које постају све заступљеније и на нашем тржишту, а сама технологија која омогућава њихово прихватање постаје де факто стандард.

– Томе свакако иде у прилог да велике картичне куће, које на глобалном нивоу дефинишу стандарде за прихватање платних картица, својим партнерима, односно банкама, кроз своје регулативе налажу да у одређеном периоду морају омогућити прихватање безконтактних картица на својим ПОС уређајима. Од 2020. године сваки терминал на подручју ЕУ мора имати наведену могућност. Дакле, корисничка инфраструктура је спремна – објашњава Горан Босанкић, Pre Sales Manager/BU Payment Asseco South Eastern Europe.

С друге стране, број издатих безконтактних картица стално расте, па је тако 2014. на глобалном нивоу забележен пораст од више од 35 одсто у броју издатих картица са опцијом безконтактног плаћања са укупно издатих више од 600 милиона нових картица у само једној години.

– Најпре, морамо бити свесни чињенице да је данас паметни телефон без сумње најмоћнија тачка интеракције с крајњим корисником, за било којег пружаоца било какве услуге. Данашњи просечан купац ће посегнути за својим уређајем барем једном дневно, како би проверио одређени производ, погледао рецензије, цену, карактеристике, или једноставно лоцирао продајно место где може добити жељени производ или услугу. Ако на све то додамо могућности промоције кроз разне loyality апликације, СМС и случно, јасно је да кроз додавање платне опције паметни телефон постаје најбитнији канал између трговца и клијента – истиче Босанкић.

За самог купца део искуства куповања који носи најмање задовољства је управо – плаћање. Уколико се то искуство плаћања поједностави и учини атрактивним, као што је то случај с мобилним плаћањем, онда и целокупно искуство куповања постаје боље и, на крају, позитивније, како за клијента, тако и за самог трговца, закључује Босанкић.

 

Извор: Вечерње Новости